• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63088
+
-

افزایش 80درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار کهگیلویه و بویراحمد
افزایش 80درصدی خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خرید ۵۸ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گفت: تاکنون خرید گندم نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش ایرنا، «سید علی‌صادق فروزنده» افزود: خرید گندم در استان از ۱۰ اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیری آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به تجهیز ۶ مرکز خرید در مناطق گرمسیری استان بیان کرد: تجهیز مراکز خرید و پرداخت مبلغ کرایه به کامیون‌داران نقش مهمی در افزایش خرید داشته است. 
فروزنده تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، امسال ۷۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود. گندم خریداری‌شده علاوه بر حجم و تولید بالا از لحاظ کیفیت نیز بسیار مطلوب است. وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شرکت غله برای حمایت از کشاورزان تصریح کرد: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد خرید از سوی شرکت غله استان انجام می‌شود.

مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۹۱۰ میلیارد ریال بهای خرید تضمینی گندم به حساب کشاورزان این استان واریز شده است. در سال زراعی گذشته، هزاران هکتار از مزارع دیم گندم کهگیلویه و بویراحمد بر اثر کم‌بارشی نابود شد. فروزنده افزود: ۲ هزار تن دانه روغنی از کشاورزان خریداری و تحویل شرکت روغن کشی گچساران داده شد. وی تصریح کرد: مطالبات کشاورزان کلزاکار به صورت کامل پرداخت شده است. سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید